اخبار ایران و جهان

اشتون خواستار توقف آزمایش موشک دوربرد کره‌شمالی شد

خبرگزاری فارس: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کره شمالی درخواست کرد تا طرح‌های خود برای پرتاب یک موشک دوربرد را متوقف کند.

خبرگزاری فارس: اشتون خواستار توقف آزمایش موشک دوربرد کره‌شمالی شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "کاترین اشتون" روز گذشته، شنبه، از پیونگ‌یانگ درخواست کرد تا طرح‌های خود برای پرتاب یک موشک بلند برد را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، روز جمعه هفته گذشته، کره شمالی اعلام کرد که ماه آتی میلادی به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سالروز تولد "کیم ایل سونگ" بنیانگذار کره شمالی در برابر اعلان درخواست برای توقف آزمایش موشک دور برد، یک ماهواره‌ کارآمد و واقعی را به فضا پرتاب خواهد کرد.

در بیانیه اشتون برای کره شمالی آمده است: از جمهوری خلق کره تقاضا داریم تا در مسیر اعتمادسازی متقابل گام برداشته و از آزمایش موشک های دوربرد خود صرف نظر کند.

انتهای پیام/ف.ص

نظرات() 

یکشنبه 28 اسفند 1390

زلزله زنجان را لزراند

نویسنده: احسان تقی نیا   

صبح امروز
زلزله زنجان را لزراند

خبرگزاری فارس: زلزله 4.6 ریشتری صبح امروز زنجان را لرزاند.

خبرگزاری فارس: زلزله زنجان را لزراند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، این زلزله که ساعت شش صبح امروز رخ داد در شهرهای زنجان و طارم احساس شده است.

خبرهای تکمیلی در این زمینه متعاقبا ارسال می‌شود.

انتهای پیام/س20

نظرات() 

رئیس آبخیزداری دامغان خبر داد
59 هزار هکتار اراضی دامغان در اجرای مطالعات تفصیلی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از اجرای مطالعات تفصیلی در سطح 59 هزار هکتار از حوزه آبخیزداری این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 59 هزار هکتار اراضی دامغان در اجرای مطالعات تفصیلی

حسین شوکتی‏نیا در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار کرد: شهرستان دامغان دارای مساحتی حدود یک میلیون و 211 هزار هکتار حوزه آبخیز بوده که از این مقدار، حدود 130 هزار هکتار آن را حوزه سد دامغان تشکیل می‏دهد.

وی تصریح کرد: این بخش دارای سه حوزه به نام‏های حوزه‏های آستانه، شور تنگ و ناحیه داخلی آستانه و آهوانو است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان افزود: این حوزه در شهرهای دیباج، کلاته‏رودبار و روستاهای نمکه، فولاد محله، آستانه و آهوانو واقع شده و جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر را در خود جای داده است.

شوکتی‏نیا یادآور شد: مطالعات تفصیلی اجرای حوزه سد دامغان تاکنون در سطح 59 هزار هکتار انجام شده است.

وی عملیات سنگ ملاتی به میزان یک هزار و 234 متر مکعب، گابیون‏بندی به میزان 298 متر مکعب، بند سبک پایه بتونی به میزان 400 متر مربع، بانکت‏بندی به میزان پنج هکتار، کپه‏کاری به میزان 300 هکتار، نهال‏کاری مثمر و غیر مثمر به میزان 24 هکتار و اجرای بند خاکی به میزان 110 هزار متر مکعب را از مهم‏ترین اقدامات انجام شده در سال جاری در حوزه سد دامغان بیان کرد.

به گزارش فارس؛ حفظ و بهره‏برداری مناسب آب و خاک به عنوان دو بستر طبیعی اصلی برای زندگی انسان‏ها و توسعه پایدار، جلوگیری از اتلاف آب در مناطق مورد نیاز، تعدیل خسارات ناشی از سیلاب‏ها، کنترل هرز آب‏ها و تغذیه سفره‏های آب زیرزمینی، کاهش تاثیرپذیری آبخیزها نسبت به خشکسالی، جلوگیری از حمل رسوبات به مخازن سدها و افزایش عمر مفید آنها، بهبود شرایط زیست محیطی و وضعیت اقتصادی آبخیزنشینان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان از اهداف اجرای طرح آبخیزداری به حساب می‏آید.

انتهای پیام/س20

نظرات() 

اخبار ویژه کیهان
خودم مزدور نیستم؛ مزد می گرفتم مزدور معرفی می کردم!

خبرگزاری فارس: در افشاگری نیک آهنگ کوثر درباره مهدی هاشمی یک نکته تکان دهنده بلکه فاجعه آمیز وجود دارد و آن اینکه آقای کوثر در استخدام مزدور برای آقای مهدی هاشمی با وی همکاری کرده است.

خبرگزاری فارس: خودم مزدور نیستم؛ مزد می گرفتم مزدور معرفی می کردم!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان امروز یکشنبه 28/12/90 در ستون اخبار ویژه خود نوشت: «در افشاگری نیک آهنگ کوثر درباره مهدی هاشمی یک نکته تکان دهنده بلکه فاجعه آمیز وجود دارد و آن اینکه آقای کوثر در استخدام مزدور برای آقای مهدی هاشمی با وی همکاری کرده است».

این مطلب را «امین-م» (از همکاران سابق نیک آهنگ کوثر در سایت خودنویس) در بالاترین مورد تائید قرار داد.

کاریکاتوریست خارج نشین نشریات زنجیره ای اخیرا ضمن انتشار توضیحی درباره افشاگری های حمزه کرمی (همکار مهدی هاشمی در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت)، اذعان کرده بود که مهدی هاشمی مشغول جعل اخبار دروغ علیه نظام بود.

کرمی از پولشویی و انجام عملیات تبلیغی و تخریبی علیه نظام خبر داده بود.

امین-م در واکنشی که به نظر می رسد دور دیگری از تسویه حساب های شبه مافیایی است، می نویسد: آقای کوثر چرا این مطلب را نه در سایت خودنویس و بلکه در وبلاگ خود منتشر کرد؟ او بنا بر اعتراف خودش حتما پس از خروج از ایران هم مدتی باب میل آقای مهدی هاشمی بوده و باب میل او می نوشته است. چرایی اش را باید از خود ایشان پرسید. آیا دلیل تعویق افشاگری، امیدواری کوثر به مهدی هاشمی نبوده است؟

وی ادامه می دهد: نامه نیک آهنگ، علاوه بر اثبات تداوم ارتباط نیک آهنگ با آقای مهدی هاشمی، نه تنها یک نکته مهم و تکان دهنده بلکه فاجعه ای در خود دارد و آن اینکه آقای نیک آهنگ در استخدام مزدور برای آقای مهدی هاشمی با وی همکاری کرده است و به قول خود ایشان، یک روزنامه نگار را، جهت قلم به مزدی به مهدی هاشمی معرفی نموده است. آقای کوثر در نامه خود با قاطعیت از رد درخواست مهدی هاشمی برای همکاری با خود سخن می گوید و تنها چند سطر پایین تر با فراموش کردن آنچه که در بالا عنوان کرده می نویسد که برای آقای مهدی هاشمی روزنامه نگاری یافته و به وی معرفی کرده که کمک حالش باشد!

یک متهم دیگر فساد بانکی دستگیر شد

«ح-د» مدیر روابط عمومی و رئیس حوزه مدیریت بانک ملی دستگیر شد. «ح-د» از نزدیکترین مدیران بانک ملی به خاوری بود و تا زمان دستگیری در سمت خود فعال بوده است.

به گزارش جهان نیوز، «ح-د» همچنین مهرماه گذشته و چند روز پس از فرار خاوری به رسانه ها و مقامات قضایی اعلام کرده بود که مدیرعامل بانک ملی برای ماموریت به لندن رفته و بزودی به کشور بازخواهد گشت.

محمودرضا خاوری در سوم مهرماه گذشته و پس از فرار از ایران آخرین نامه خود درباره وضع پیش آمده برایش پس از افشای اختلاس بزرگ را خطاب به آقای«د» نوشته بود. محمودرضا خاوری در اردیبهشت سال 88 در حالی به ریاست بانک ملی منصوب شده بود که خانواده و خود وی مقیم و شهروند کانادا شده بودند.

آخرین میخ ارگان سیا بر تابوت فتنه در سال 90

«سال 90 سال پژمردگی جنبش سبز بود».

این مطلب را وبسایت رادیو فردا از قول علی افشاری منتشر کرده است. وی می نویسد: سال 90 سال فروکش کردن جنبش سبز بود. اگرچه حبس خانگی موسوی و کروبی این انتظار را به وجود آورده بود که در سال 90 اعتراضات جنبش بالا بگیرد اما این گونه نشد. فراخوان های شورای هماهنگی سبز هم با استقبال درخور مواجه نشد.

افشاری اضافه می کند: شمار افرادی که در برنامه های سیاسی انتقادی و غیررسمی در داخل و خارج از کشور در سال 90 حضور یافتند به میزان چشمگیری نسبت به برنامه های مشابه در سال 1389 کمتر بود.

وی تاکید کرد: در کل سیر نزولی جنبش از سال 1388 به بعد در سال 1390 شدیدتر شد و به نوعی می توان گفت سال آغازین دهه 90 سال پژمردگی جنبش بود. شورای هماهنگی سبز نیز با توجه به کارنامه یک ساله خود نشان داد ظرفیت بسیج ندارد.

اعتراض وکیل مهدی هاشمی و پاسخ کیهان

علیزاده طباطبایی با ارسال توضیحی خود را وکیل مهدی هاشمی معرفی کرد و کیهان را به اعتبار انتشار افشاگری همکار سابق مهدی هاشمی مورد انتقاد قرار داد.

در نامه علیزاده طباطبایی آمده است: در روز چهارشنبه مورخ 24/12/90 مطلبی کذب با عنوان «کاریکاتوریست فراری» علیه آقای مهدی هاشمی موکل اینجانب در آن روزنامه منتشر شده است که حاوی افترا و نشر اکاذیب درخصوص موکل اینجانب بوده و البته در این کار قصدی جز تشویش اذهان عمومی علیه وی متصور نیست. از دست اندرکاران روزنامه کیهان به عنوان رسانه ای در جمهوری اسلامی، آن هم با ادعای اصولگرایی، انتظار می رود در نقل اخبار و تحلیل های خبری حتی درباره مخالفین خود، به سخنان ضدانقلابیون استناد نکند و پیش از انتشار مطالب خود، صحت و سقم آن را بررسی نماید. ضمن اینکه مطالب از قول فردی بیان شده که کاریکاتورها و مواضع ضدانقلابی موهن او در سایت های ضد انقلابی به صورت مداوم منتشر می شود. نکته جالب در این نقل قول این است که تنها «محکی» که دیگران را با آن می سنجند، این بار گویا درباره خودتان صدق می کند و خود «همصدا با رسانه های بیگانه و ضدانقلاب خارج از کشور» و «دست به دامان افراد معلوم الحال» گشته اید و با ذوق زدگی به بازنشر اکاذیب او به قصد تخریب چهره موکل من پرداخته اید.

عضو دوره اول شورای شهر تهران در دوره اصلاحات، سپس با الصاق مهدی هاشمی به آیت الله هاشمی تلاش کرده تا نامبرده را از اتهامات وارده تبرئه کند.

آقای علیزاده طباطبایی که به جای مهدی هاشمی به تخطئه کیهان پرداخته، البته تعمداً فراموش کرده که کاریکاتوریست مذکور همکار سالیان آقای مهدی هاشمی بوده- و نه صرفا همکار رسانه های بیگانه- و برخی مسائل مربوط به دوره همکاری خود را منتشر کرده است. بنابراین پرسش این است که موکل آقای علیزاده طباطبایی برای مدتی طولانی چه سر و سّری با «افراد معلوم الحال همکار رسانه های بیگانه و ضدانقلاب» داشته است؟! این را باید آقای مهدی هاشمی- و احیاناً وکیل او اگر مطلع است- توضیح دهد و نه کیهان؟ همچنان که باید در محکمه و دادگاه توضیح داده شود که ماجرای پولشویی های میلیاردی در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، و راه اندازی سایت برای انتشار اخبار جعلی به قصد ترور شخصیت نظام چه بوده است؟

نیز جای سوال است که چرا یک وکیل حقوقدان باید به سفسطه روی بیاورد و یک فرد در مظان اتهام و متواری را پشت شخصیت یکی از بستگان (پدر) وی پنهان کند؟! یعنی آقای علیزاده طباطبایی قصد ترور شخصیت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی را دارد و می خواهد چنین القا کند که ماجرای پولشویی، جعل اخبار دروغ علیه نظام و... به آقای هاشمی مربوط می شود؟ این دفاع از آقای هاشمی است یا ترور شخصیت وی؟!

کلنجار اوباما با ایران ممکن است به قیمت سقوط او تمام شود

یک روزنامه آمریکایی پیش بینی کرد افزایش بهای نفت به خاطر تنش های اقتصادی علیه ایران، سرانجام اوباما را قربانی و از کاخ سفید بیرون می کند.

روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی نوشت: اقتصاد آمریکا دوران سخت و طاقت فرسایی را می گذراند. پس از شروع بحران اقتصادی اخیر تا به حال مردم آمریکا شغل های خود را از دست داده اند و خانه هایشان را به بانک هایی واگذارده اند که پیش تر به آن ها وام داده بودند. شکل زندگی در همه ایالت ها به شکلی محسوس، غم بار شده است. از سپتامبر گذشته و با ایجاد موج جدید بحران و افزایش جهانی قیمت طلا، آمریکا و اروپا به جای آرام کردن فضای روانی بازار به سمت تشدید جنگ روانی با ایران پیش رفتند و طرح های رنگارنگی را برای تحریم این کشور نفت خیز به تصویب رساندند.

این روزنامه تصریح کرد: طرح های مذکور اگرچه با نمایش عجیب عربستان در اعلان ادعای جبران کسری نفت ایران همراه بود، اما پیچیدگی های انتقال این نفت جایگزین و وابسته بودن مطلق شیوخ عربستان به آمریکا سبب شده تا کشورهایی مانند چین و ژاپن و کره جنوبی با تردید به این پیشنهاد عربستان نگاه کنند. در همین حال ایران ضمن پیشدستی بر طرح تحریم نفتی اروپا، اعلام کرد که از ماه مارچ فروش نفت به چند کشور اروپایی را قطع می کند. همین امر باعث افزایش قیمت نفت شد و انتخابات دوباره باراک اوباما را با مشکل مواجه کرد.

واشنگتن پست می افزاید: نامزدهای جمهوری خواه سال گذشته را تماما به انتقاد از اوباما به خاطر نرخ بالای بیکاری و عدم بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا مشغول بودند اما اکنون با توجه به نقش روانی بالا رفتن قیمت نفت، نامزدهای جمهوری خواه، انتقادات اقتصادی خود را پالایش کرده و شعارهای انتخاباتی خود در زمینه اقتصادی را متوجه آمریکا کرده اند. آن ها در حال حاضر روی افزایش قیمت گازوئیل و بنزین متمرکز شده اند و از افزایش بدهکاری آمریکا انتقاد می کنند. شاید تحولات ایران و بالا رفتن هر روزه قیمت نفت، تعیین کننده ترین عامل در انتخابات آینده ریاست جمهوری در آمریکا باشد. اگر مطابق پیش بینی برخی فعالان بازار نفت در اثر تنش با ایران به حدود 200 دلار برسد، اوباما هرگز نخواهد توانست حضور خودش را برای چهار سال دیگر در کاخ سفید تمدید کند.

زور زدیم ایران تغییر کند بقیه کشورها هم مثل ایران شدند

یک پایگاه اینترنتی وابسته به ضدانقلاب تأکید کرد: قدرت گرفتن اسلامگراها در منطقه واقعیتی انکارناکردنی است.

روز آن لاین در تحلیلی نوشت: نکند بهار عرب پیامدهای مثبتی نداشته باشد... اخوان المسلمین لیبی، اولین حزب را به نام عدالت و توسعه در هجده شهر تأسیس و مستقر کرده اند. آیا در لیبی هم مانند تونس و مصر و مراکش، اسلامگرایان پیروز خواهند شد؟

در این نوشته با اذعان به ریاکاری غرب در مسئله لیبی آمده است: دولت ها و رسانه های غربی پس از توافق سرهنگ قذافی و جرج بوش، انتقال کل تجهیزات هسته ای آن کشور به آمریکا و همکاری قذافی در جنگ علیه تروریسم، لیبی را کنار گذاردند و از سرکوبگری ها و جباریت او نه تنها سخن نمی گفتند، بلکه کار تا آنجا پیش رفت که به تعریف و تمجید از قذافی پرداختند. دولت آمریکا او را از لیست تروریسم خارج کرد و با چراغ سبز آمریکا مسئولیت های جهانی پیدا کرد؛ از 2008 تا 2009 به مدت دو سال عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد شد (به نمایندگی از گروه آفریقا)، در همان سال به ریاست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شد، به مدت یک سال رئیس اتحادیه آفریقا گردید، در سال 2010 رئیس لیگ اعراب گردید، پس از چهل سال زمامداری، اولین سفر قذافی به آمریکا جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر 2009 انجام شد.

در ادامه تحلیل روز آن لاین تصریح شده است: مجله [آمریکایی] نیشن در مقاله ای تحت عنوان «اساتیدی که قذافی به آنها پول می داد، تا آنها از او چهره مثبتی به نمایش بگذارند»، نوشته است «جوزف نای استاد مدرسه کندی هاروارد، در سال 2007، در مجله نیوریپابلیک نوشت که قذافی علاقمند به بحث درباره «دموکراسی مستقیم» است. آنتونی گیدنز، از ال اس ای لندن، در مجله گاردین در همان سال نوشت که لیبی تحت زعامت قذافی می تواند «نروژ آفریقای شمالی» بشود. بنجامین بابر، استاد دانشگاه راتگرز، در روزنامه واشنگتن پست، در همان سال 2007، نوشت که لیبی می تواند «اولین کشور عربی باشد که به صورت مسالمت آمیز و بدون دخالت غرب به یک دولت پایدار و غیرمستبد تبدیل شود». آیا شما فکر می کنید که مغزهای بزرگ مثل هم فکر می کنند؟ واقعیت آن است که نه چنین نیست. تمام این استادان از لیبی پول دریافت می کردند. براساس قراردادی حدود سه میلیون دلار در سال، از طریق یک شرکت مشاوره که قول داده بود که در انگلیس و در آمریکا «چهره لیبی و معمر قذافی را ترمیم کند». نیشن افرادی چون برنارد لوئیس از پرینستون، رابرت پاتنام از هاروارد، فرانسیس فوکویاما از جان هاپکینز، را هم جزو همین لیست مواجب بگیران آورده است. به نوشته نیشن، سیف الاسلام مدرک دکترای خود را از ال اس ای گرفته و معلوم شد که قذافی چند میلیون دلار به این دانشگاه کمک مالی کرده بود. پس از افشای این موضوع، رئیس دانشگاه ال اس ای مجبور به استعفا شد.

روز آن لاین تاکید می کند قذافی در جنگ علیه تروریسم بسیار به آمریکا نزدیک شد. وضع آن چنان تغییر کرده بود که حتی اوباما نیز فروش میلیاردها دلار سلاح به لیبی قذافی را به تصویب رساند. این دوره گذشت. دولت های غربی تصمیم به حذف قذافی گرفتند. یک باره این کشور در صدر اخبار قرار گرفت و همه رسانه ها از سفاکی های قذافی سخن می راندند. گویی قذافی طی چند شب دچار انقلاب ماهیت شده بود.

این رسانه اینترنتی ابراز نگرانی کرد که با وجود مداخله غرب در لیبی، این کشور نیز سرانجام به دست اسلامگرایان بیفتد.

انتهای پیام/

نظرات() 

الیاس نادران تشریح کرد
نقایص آئین‌ نامه داخلی مجلس درباره سوال

خبرگزاری فارس: گردش کار سؤال از رئیس‌جمهور به استناد اصل۸۸ قانون اساسی و وفق مواد ۱۹۶ و ۱۹۷ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی انجام ‌می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: نقایص آئین‌ نامه داخلی مجلس درباره سوال

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس  به نقل از به نقل از الف، گردش کار سؤال از رئیس‌جمهور به استناد اصل۸۸ قانون اساسی و وفق مواد ۱۹۶ و ۱۹۷ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی انجام ‌می‌گیرد. انجام اولین سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی ضعف های این قانون را برملا کرد.

جا دارد هیئت رئیسه محترم مجلس و نمایندگان محترم مجلس هشتم که در جریان جزئیات آن هستند در فرصت باقیمانده به این موارد توجه و اصلاح آنها را در دستور کار مجلس قراردهند:

۱- تعدد سوالات. عدم صراحت آئین‌نامه باعث شد که هیئت رئیسه مجموعه ده سوال در موضوعات مختلف را بپذیرد. بدیهی است سوال‌کنندگان در ذکر مصادیق ممکن دست به موارد متعدد اشاره کنند ولی اگر فقط یک سؤال مشخص مطرح شود می‌توان انتظار داشت که در پایان جلسه نمایندگان مردم و دولت به یک اتفاق نظر نسبی برسند و راه برای حل یکی از مشکلات اساسی مردم و کشور هموار شود.

۲- نامتوازن بودن وقت سوال و جواب. برخلاف سؤال از وزراء که توازن وقت برقرار است متأسفانه در این مورد سوال کننده یک ربع و پاسخ دهنده یک ساعت فرصت دارد.

۳- عدم امکان تقسیم وقت سؤال‌کننده و پاسخ‌دهنده. اینکه به سؤال‌‌کننده فرصت داده شود نطقی یک ربعی بکند و پس از آن هیچ فرصت نقد و رد پاسخ‌های داده شده را نداشته باشد منصفانه نیست. عدم صراحت آئین‌نامه و احتیاط هیئت رئیسه این فرصت را از سؤال‌کنندگان گرفت و عملاً جلسه تبدیل شد به دو نطق تقریباً مستقل.

۴- فقدان رأی‌گیری. در شرایطی که ماده ۳۳ و ماده ۲۳۳ آئین نامه مجلس به عنوان ابزار نظارتی نمایندگان امکان رأی‌گیری درباره پاسخ های مسؤلان اجرایی را فراهم کرده است -حتی درباره پاسخهای رئیس‌جمهور- ولیکن در "سؤال از رئیس‌جمهور" جای اظهارنظر نمایندگان مجلس نسبت به قانع شدن و یا نشدن و حتی نمایندگان سؤال کننده خالیست.

۵- ابتر ماندن سؤال. حتی در شرایطی که نسبت به سؤال وزراء نیز رأی‌گیری از مجلس بعمل نمی‌آمد در صورت قانع نشدن سؤال کننده، سؤال مجدداً به کمیسیون ذیربط ارجاع داده می‌شد تا پس از بررسی کارشناسانه نظر کمیسیون در صحن علنی قرائت شود اما در سؤال از رئیس‌جمهور این حداقل نیز وجود ندارد و صحنه سؤال مصداق این مثل: «نشستند و گفتند و برخاستند».

بدون تحلیل محتوای سؤال و جواب و بدون پرداختن به حواشی جلسه بنظر می‌رسد این تجربه درس‌آموز ایجاب می‌کند که آئین‌نامه داخلی مجلس حداقل در این پنج محور باید اصلاح شود تا این ابزارنظارتی کارایی داشته باشد.

*الیاس نادران

انتهای پیام/

نظرات() 

در گفت و گو با حسین باهر مطرح شد
تیشه‌‏ تبلیغات بر ریشه‏‌‌ جامعه

خبرگزاری فارس: آگهی‌های بازرگانی موجود، تقریباً از پیام‌های فرهنگی خالی‌ هستند و اگر هم باشند، مکتوم است. عوام فریبی و ظاهرسازی ویژگی بارز اغلب این تبلیغات‌هاست.

خبرگزاری فارس: تیشه‌‏ تبلیغات بر ریشه‏‌‌ جامعه

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از برهان، «آگهی» از واژه‌ی «آگاهی» مشتق می‌شود و حتی بخشی از رسالت پیامبران الهی تبلیغ ارزش‌ها و اصول جاری شده در وحی بوده است.

بی تردید تبلیغات یک ابزار است، ابزاری برای ارایه‌ی اطلاعات و آگاهی و کمک به انتخاب مناسب‌تر از میان گزینه‌های بسیار متعددی که دنیای امروز به ما ارایه می‌کند، اما استفاده‌ی نادرست از این راهکار سبب آسیب‌های فراوانی در جامعه شده است. رویکرد اغلب تبلیغات، قشری‌گری و توسل به بزرگنمایی و دروغ پردازی برای جلب مخاطب بیش‌تر است. نمایش ثروت، فاصله و حتی شکاف طبقاتی و از همه بدتر حس احجاف در میان قشر متوسط و ضعیف جامعه، چالش‌هایی است که تبلیغات در پی داشته‌اند.

آسیب‌شناسی آگهی‌های تجاری در ایران نشان می‌دهد بخش مهمی از احساس اجحاف در اعضای جامعه و چالش‌هایی که این حس در پی دارد، ریشه در آگهی‌های تجاری و «سبک زندگی» ارایه شده در آن‌ها دارد. تبلیغات کالاها و خدمات فرآیندی وارداتی است که با ارزش‌های جامعه‌ی ایران سازگاری ندارد و در راستای کاهش آسیب‌ها، باید بومی سازی شود. فراتر از این‌ها ما نشان داده‌ایم که در ابلاغ ارزش‌ها و فرهنگ اسلام می‌توانیم آن چنان موفق عمل نماییم که نتیجه‌اش «بیداری اسلامی» کشورهای منطقه باشد؛ پس می‌توان مولد روش‌های تبلیغاتی مثبت برای مقاصد تجاری نیز بود و آسیب‌های اجتماعی را که در ورای آگهی‌های تجاری موجود وجود دارد، کنترل نمود.

بایدها و نبایدهای تبلیغات، وضعیت تبلیغات در ایران و راهکارهای پیش رو، موضوعاتی است که درباره‌ی آن با «پروفسور حسین باهر» جامعه‌شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی به گفت‌وگو نشستیم تا از زاویه‌ی نگاه وی، «تبلیغات» را بررسی کنیم.

تبلیغات تجاری به جزء لاینفک زندگی امروزی تبدیل شده است و از در و دیوار شهر گرفته تا رادیو و تلویزیون، بخش مهمی از برنامه‌های خود را به تبلیغات اختصاص می‌دهند. ارزیابی شما از وضعیت تبلیغات تجاری در ایران از لحاظ فرم و محتوا چیست؟

اگر بخواهیم آگهی‌های موجود در جامعه را دسته‌بندی کنیم، چهار دسته از تبلیغات را می‌توانیم، مشاهده کنیم. یک دسته تبلیغاتی که از راه بروشورها و مجلات به دست مردم می‌رسد و بسیار لوکس و گاهی فوق لوکس است. دوم تبلیغات بنری که در سطح شهرها و حتی جاده‌ها مشاهده می‌شود. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی که اغلب با چاشنی طنز همراه است و در نهایت تبلیغات محلی که جنبه‌ی گیشه‌ای دارد و برای جلب مراجعه کننده و مشتری بیش‌تر ایجاد می‌شود. هر چهار دسته‌ی این تبلیغات، زیبایی‌ها و قابلیت‌هایی دارند، اما پیام تمامی این تبلیغات اغلب جز مسایل مادی، چیز دیگری نیست.

برداشت بنده از صحبت‌های شما این است که تبلیغات از راه‌های مختلف سعی دارد مصرف و فرهنگ تجمل گرایی را القا کند. درست است؟

بله؛ کاملاً درست است. آنچه در بیش‌تر تبلیغات‌ها مشاهده می‌شود، القای مصرف، تجمل‌گرایی، غرب زدگی و مدرنیته است.

قشری‌گری و عامه پسند بودن، نقطه‌ی مشترک بیش‌تر آگهی‌های بازرگانی موجود در جامعه است. با وجود آن که می‌توان از تبلیغات برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی نیز بهره برد اما تبلیغات در ایران اغلب فقط تجاری‌اند. پروفسور باهر در این باره چه عقیده‌ای دارد؟

کاملاً موافقم. می‌توان گفت آگهی‌های بازرگانی موجود، تقریباً از پیام‌های فرهنگی خالی‌ هستند و اگر هم باشند، مکتوم است. عوام فریبی و ظاهرسازی ویژگی بارز اغلب این تبلیغات‌هاست. روش‌های تبلیغاتی از مرحله‌ی شستشوی مغزی هم عبور کرده است و گاهی برخی تبلیغات‌ها آن قدر اغوا کننده است که با وعده‌های توخالی، افراد ساده لوح یا طماع را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این در حالی است که تبلیغات باید جنبه‌ی اطلاع رسانی داشته باشد و کالا یا خدمات را به همان صورتی که هستند به دور از بزرگنمایی و دروغ پردازی به مردم معرفی کند. غرب پیش قراول این جریان و حرکت تبلیغات دروغین و اغواگر بود اما متأسفانه در سال‌های اخیر نمایش رفاه زدگی و تجمل‌گرایی را در ایران نیز می‌شود، مشاهده کرد.

از نگاه شما چرا این جریان تبلیغات ناسالم در کشور ما نیز برای خود جا باز کرده و مردم به سمت و سوی پذیرش این تبلیغات گرایش پیدا کرده‌اند؟

ما مقلدان خوبی هستیم و حس تقلید به همراه چشم هم چشمی و حسادت در جایی که اعتماد به نفس پایین باشد، بسیار اثر گذار است. شاید ریشه‌ی گرایش مردم به سمت تقلید را در این دلایل بتوان جست‌وجو کرد. گاهی وقت‌ها ما در برابر زرق و برق تبلیغات کالاهای خارجی دچار خود باختگی می‌شویم و رسانه‌های مختلف نیز با تکنیک‌های گوناگون تلاش می‌کنند به مردم القا کنند با فلان کالا تمامی مشکلات شما حل خواهد شد یا با یک کرم خاص یک فرد پیر به یک جوان تبدیل می‌شود و متأسفانه مخاطب عمده‌ی تبلیغات، خانم‌ها هستند چرا که خیلی زود شیفته و فریفته‌ی زیبایی‌های ظاهری می‌شوند.

اما من با شما مخالفم. اگر منظور شما توجه به ظواهر باشد ما در حال حاضر شاهد گرایش قوی آقایان به سمت تجملات هستیم و این موضوع مختص خانم‌ها نیست و شاید بتوان از این موضوع نتیجه گرفت سبک زندگی در جامعه به این سمت و سو در حال تغییر است. این طور نیست؟

بله؛ همین طور است. اگرچه خانم‌ها و جوانان بیش‌تر تحت تأثیر تبلیغات قرار می‌گیرند اما به نظر می‌رسد جامعه‌ی ما در حال تغییر است و هم از بیرون و هم از درون در حال پوست اندازی است. لایه‌ی بیرونی همین گرایش به تجملات و مادیات است اما خوشبختانه در لایه‌ی درونی جامعه انسان‌های فرهیخته‌ای چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی، حضور دارند.

پروفسور باهر، آیا می‌توان به تبلیغات به عنوان یک ابزار نگاه کرد؛ ابزاری که می‌تواند به جای کاربرد اقتصادی صرف، در مسیر مثبت و برای انتقال ارزش‌های فرهنگی نیز به کار گرفته شود؟

بله؛ به طور قطع، ما حتی می‌توانیم با انگیزه‌ی سودآوری تبلیغات داشته باشیم اما تبلیغات درست و واقعی؛ به طور مثال اگر یک کارخانه‌ی مواد غذایی خود را ملزم به استفاده از مواد اولیه و تجهیزات برتر کند و در تبلیغات نیز آنالیز کیفی محصولاتش را ارایه بدهد این نه فقط بد نیست بلکه می‌تواند یک رقابت سالمی میان تولید کننده‌ها در سالم سازی تولیداتشان ایجاد نماید. ولی در بسیاری از آگهی‌های تجاری شاهد این هستیم که به جای بیان واقعیت‌ها، بزرگنمایی می‌شود و تصاویر غیر واقعی از کالا و خدمت مورد نظر به مردم ارایه می‌گردد.

طبیعی است که این مسأله نیازمند نظارتی دقیق است. شما وضعیت نظارت بر تبلیغات را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

نهادهای مسؤول مانند وزارت بهداشت یا وزارت ارشاد و حتی خود رسانه‌ها باید بر امر تبلیغات نظارت داشته باشند. رسانه‌ها نباید صرف این که سودی عایداشان شود بی توجه به آثار آگهی‌های تجاری بر سلامت افراد جامعه هر نوع تبلیغی را پخش کنند. مردم به رسانه‌ها به خصوص رسانه‌ی ملی اعتماد دارند و تبلیغاتی که از این راه مشاهده می‌کنند باور می‌کنند. ارزش‌هایی که ما برایش انقلاب کردیم این نبود که تمام نوپدیدهای اجتماعی را کنار بزنیم بلکه لازم است ما ارزش‌ها را بگیریم و ضد ارزش‌ها را رد کنیم. این موضوعی است که گاهی وقت‌ها به آن عمل شده اما خیلی وقت‌ها هم کنار گذاشته شده است.

اگر به تاریخچه‌ی آگهی‌های تجاری بازگردیم در می‌یابیم تبلیغات موضوعی است که پس از ورود غرب به دنیای صنعت پا گرفت و در واقع تبلیغات تجاری با سبک و سیاق کنونی از غرب به کشور ما آمده است. آیا این دانش نیز همانند علوم انسانی قابلیت بومی سازی دارد؟

به طور قطع، این طور است. ما دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های مختلفی برای ارتباطات، بازاریابی و علوم مرتبط با تبلیغات چه در سطح آکادمیک و چه در سطوح دیگر داریم که به طور یقین این مراکز وظیفه دارند به مسایل مختلف پیرامون تبلیغات و آسیب‌شناسی آن بپردازند. در عین حال اما اصل تبلیغات را نباید زیر سؤال برد چرا که تبلیغات یکی از مسایل ضروری است که شاید بتوانیم بگوییم از روز خلقت انسان وجود داشته و حتی خداوند هم پیامبران را فرستاد تا آنچه به آن‌ها وحی می‌شود، تبلیغ کنند.

در واقع می‌توانیم بگوییم ذات تبلیغات نه فقط بد نیست که می‌تواند ضروری هم باشد و این موضوع بستگی به نوع به کارگیری این ابزار دارد؟

بله؛ دقیقاً همین طور است. تبلیغات ابزاری است که ما می‌توانیم از آن استفاده‌ی درست یا نادرست داشته باشیم و طبیعی است تبلیغاتی مورد تأیید و قابل قبول است که سوءاستفاده و شستشوی مغزی مخاطب هدفش نباشد چراکه این دسته تبلیغات علاوه بر این که فرد را به اشتباه می‌اندازد، جامعه را هم به ورطه‌ی نابودی می‌کشاند.

چه طور تبلیغات می‌تواند برای جامعه خطر آفرین باشد؟

اگر بپذیریم که جامعه‌ی ما یک جامعه‌ی ارزشی است، باید این را هم قبول کنیم که مقدار زیادی از گرایش‌های مادی موجود در جامعه مانند شکل‌گیری ازدواج‌ها بر پایه‌ی مادیات و یا تعریف روابط خانواده بر اساس مادی‌گرایی و حتی اشتغال و انتساب در مشاغل مختلف در بده بستان‌های مادی که گاهی در جامعه دیده می‌شود، ناشی از تغییر سبک زندگی مردم است. متأسفانه ما شاهد این هستیم که در برخی از سطوح اجتماعی مادیات کم کم جای معنویات را می‌گیرد در حالی که در کشور ما مادیات وسیله‌ای برای رسیدن به معنویات بود اما در حال حاضر شاهد معکوس شدن چنین فرهنگی هستیم. از سوی دیگر در اثر تبلیغات، فرهنگ مصرف در جامعه‌ی ما در حال شکل‌گیری است. وقتی جامعه‌ای مصرف زده شد، قدرت تولید و خلاقیت خود را از دست می‌دهد و عقب مانده می‌شود.

مصرف می‌تواند نشانه‌ای از قدرت خرید و به عبارت دیگر درآمد باشد. چه طور جامعه‌ای که مردمش قدرت خرید دارند، عقب مانده هستند؟

عقب ماندگی به درآمد نیست و معیار پیشرفت یک جامعه بستگی به میزان مولد بودن آن جامعه دارد. به طور مثال در سینما آنچه که مشاهده می‌شود این است که اکثر فیلم‌های ما به سمت گیشه‌ای شدن حرکت می‌کند و به جای تأکید بر محتوا، بر درآمدزایی تأکید دارند. جا افتادن چنین فرهنگی در جامعه بسیار خطرناک است.

پس می‌توان پذیرفت تبلیغات هم برای این که آسیب‌زا نشود به عنوان یکی از زیر شاخه‌های علوم انسانی لازم است تا بومی سازی شود؟

هم می‌توان تبلیغات را بومی سازی کرد و هم خود ما می‌توانیم در این زمینه مولد باشیم و روش‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی متناسب با ساختار فکری جامعه‌ی خودمان را داشته باشیم و حتی آن را به دیگر جوامع هم انتفال دهیم. به هر حال وقتی کالا یا دانشی از خارج به کشور وارد می‌شود حتی در صورت بومی سازی شدن، باز فرهنگ خارجی را با خود می‌آورد. درست مانند کتاب‌های ترجمه‌ای که حتی در بهترین ترجمه‌ها نیز فرهنگ مبدأ در لابه‌لای واژه‌ها به کشور مقصد انتقال می‌یابد. ما باید به جای آن که حتی با بومی سازی وارد کننده باشیم، بتوانیم صادر کننده‌ی روش‌های تبلیغات خوب و مؤثر و بدون آسیب‌های اجتماعی باشیم؛ ما لااقل می‌توانیم در منطقه در شیوه‌های تبلیغ و ابلاغ حرف نخست را بزنیم همان طور که شاهد هستیم که مردم منطقه در مسایل فرهنگی و سیاسی مانند همین بیداری اسلامی، انقلاب‌ها و تظاهرات از ایران الگو گرفته‌اند و این نشان می‌دهد ما در زمینه‌ی تبلیغات فرهنگ و ارزش‌ها موفق عمل کرده‌ایم و اگر بخواهیم می‌توانیم در زمینه‌ی تبلیغات تجاری نیز این خلاقیت و ابتکار عمل را در دست بگیریم.

این که ما در امر آگهی‌های ارزشی و تجاری موفق عمل کرده‌ایم و حتی الگویی برای کشورهای منطقه شده‌ایم، قابل قبول است اما به نظر می‌رسد در امر آگهی‌های تجاری غرب زده شده‌ایم. شما موافق نیستید؟

اصولاً ما در تجارت غرب زده شده‌ایم. ما شاهد آن هستیم که در شرایطی که بعضی از لایه‌های جامعه در فقر به سر می‌برند، برخی از جوانان ما ماشین‌های 150 میلیونی و یا حتی بالاتر سوار می‌شوند. به واقع این جوان‌ها این همه پول را از کجا آورده‌اند؟ این سؤالی است که باید پاسخش را در سیستم اقتصادی کشور جست‌وجو کرد. یک سوی دیگر این معادله اما تبلیغات، چشم هم چشمی و مسایلی از این قبیل است. به عنوان مثال مشاهده‌ی گرایش به تجملات و نمایش ثروت در ازدواج‌ها، روند و نظم جامعه را به هم می‌ریزد.

بنابراین می‌توانیم بگوییم نمایش ثروت و تجمل‌گرایی می‌تواند به شکاف طبقاتی منجر شود؟

بله؛ و از خود شکاف بدتر، احساس شکاف است. در گذشته هم این فاصله‌های طبقاتی‌ وجود داشت و فاصله‌ی زندگی یک فئودال با یک رعیت بسیار زیاد بود اما رعیت این فاصله را چندان حس نمی‌کرد چون از داخل زندگی آن فئودال خبر نداشت و ظواهر زندگی آن‌ها هم چندان با یک‌دیگر متفاوت نبود که وی بخواهد احساس اجحاف شدید را تجربه کند اما در جامعه‌ی کنونی و در اثر تبلیغات در رسانه‌ها، اقشار جامعه با درآمدهای متوسط و پایین احساس می‌کنند که در حقشان اجحاف می‌شود و این احساس اجحاف از خود اجحاف مخرب‌تر است.

و در نهایت، آیا این احساس می‌تواند منجر به شکل‌گیری بزهکاری در جامعه شود؟

بله؛ حداقل خودخوری و افسردگی است. این که فرد از صبح تا شب مخاطب برنامه‌ها و تبلیغات‌های متنوع قرار می‌گیرد کم کم در او این حس را به وجود می‌آورد که چرا من نباید چنین امکاناتی را داشته باشم، مگر من چه چیزی از دیگران کم‌تر دارم و این سرچشمه‌ی آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات() 

کاربرد چه کلماتی سبب رصد "ایمیل" شما می‌شود؟

خبرگزاری فارس: کاربرد برخی واژه‌های خاص سبب می‌شود تا وزارت امنیت میهن آمریکا کلیه ایمیل‌ها و فعالیت‌های اینترنتی شما را تحت نظر بگیرد.

خبرگزاری فارس: کاربرد چه کلماتی سبب رصد "ایمیل" شما می‌شود؟

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس  به نقل از مشرق، سند بدست‌آمده از وزارت امنیت میهن آمریکا (DHS) حاکی از این است که این وزارت کلیه شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها را تحت نظارت خود دارد. از همین رو، کاربرد برخی واژه‌های خاص توسط کاربران سبب می‌شود تا کلیه فعالیت‌های آنها در فضای مجازی و در صورت امکان در فضای واقعی تحت کنترل و رصد قرار بگیرد.

برخی از کلیدواژه‌هایی که کاربرد آنها سبب رصد ایمیل و فعالیت‌های شما توسط وزارت امنیت میهن آمریکا می‌شود در زیر آورده شده است. لازم به ذکر است که تنها کاربرد انگلیسی این واژگان باعث رصد شما نشده و به هر زبانی که آنها را استفاده کنید، ایمیل و فعالیت‌های شما کنترل می‌شود.

سازمان‌ها:

وزارت امنیت میهن آمریکا

آژانس مدیریت اضطراری فدرال

گارد ساحلی

محافظت گمرکی و مرزی

گشت مرزی

سرویس مخفی

مرکز عملیات‌های ملی

اف‌بی‌آی

تی‌اس‌ای

سازمان ملل ...

امنیت داخلی:

ترور

حمله

امنیت داخلی

رزمایش

پلیس

مقامات

مرگ و میر

گروگان

شلیک

بمب

تاسیسات ...

مسائل هسته‌ای:

هسته‌ای

سمی

شیمیایی

آزمایشگاه ملی

تاسیسات هسته‌ای

تهدید هسته‌ای

نشت

میکروبی

گاز

پودر ...

مسائل بهداشتی:

شیوع

ویروس

تخلیه

باکتری

مصمومیت غذایی

آنفلونزا

سمی

مرکز کنترل بیماری

مقاومت

واکسن

سازمان بهداشت جهانی ...

امنیت زیرساختی:

امنیت زیرساختی

فرودگاه

زیرساخت رایانه‌ای

زیرساخت ارتباطاتی

زیرساخت ملی

مترو

هواپیما

قطع برق

بندر

خطوط برق ...

خشونت مرزی:

خشونت

مواد مخدر

هروئین

ماری‌جوانا

مکزیک

سان دیگو

کلمبیا ...

تروریسم:

تروریسم

القاعده

ترور

حمله

عراق

افغانستان

ایران

پاکستان

سلاح متعارف

هدف

بمب کثیف

سلاح شیمیایی

سلاح میکروبی

حماس

حزب‌الله

جهاد

طالبان

عملیات انتحاری

یمن

سومالی

الشهاب

طرح

اسلامگرا

اصولگرا

ملی‌گرا

عضوگیری ...

آب و هوا/حادثه:

اضطراری

طوفان

سونامی

زمین‌لرزه

سیل

آتش‌سوزی جنگل

یخ

کمک

برف

حادثه

هشدار ...

امنیت سایبری:

امنیت سایبری

بات‌نت

ویروس

تروجان

مقر سایبری

2600

اسپمر

فیشینگ

حمله سایبری

ترور سایبری

هکر

چین

کرم

رسانه اجتماعی ...

انتهای پیام/

نظرات() 

یکشنبه 28 اسفند 1390

پرفروشترین بازی های کنسول Xbox 360

نویسنده: احسان تقی نیا   

سرگرمی
پرفروشترین بازی های کنسول Xbox 360

خبرگزاری فارس: بازی های رایانه ای و ویدئویی از دیرباز تاکنون همواره جزء یکی از سرگرمی های بسیار پرطرفدار بوده اند و صنعت بازی سازی نیز از جمله صنایع پرسود در جهان به حساب می آید.

خبرگزاری فارس: پرفروشترین بازی های کنسول Xbox 360

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت مایکروسافت، یک شرکت تولید کننده نرم افزار در جهان است که ما عمدتا این شرکت را به خاطر سیستم عامل مشهور ویندوز میشناسیم.

اما باید گفت که این شرکت در دنیای کنسول های بازی نیز دستی دارد و یکی از مشهورترین و پرفروشترین کنسول های بازی در جهان را به بازار عرضه کرد. کنسول بازی " Xbox 360 " ساخت شرکت مایکروسافت یکی از پرفروشترین کنسول های بازی در جهان است و محبوبیت فوق العاده ای در بین کاربران دارد. در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده است قصد داریم تا شما را با پرفروشترین بازی های کنسول " Xbox 360 " آشنا کنیم.

Fable II

یک بازی اکشن بسیاری زیبا از شرکت " Lionhead Studios" که ادامه سری موفق " Fable " بود. در این بازی شما با شخصیت مورد نظر خود به مبارزه می پردازید و در عین حال ازدواج کرده ، صاحب فرزند می شوید و حتی می توانید سگ خودر را برای مبارزه کردن آموزش دهید. این بازی موفق که در تاریخ 21 اکتبر 2008 میلادی منتشر شد توانست فروشی در حدود 3.5 میلیون نسخه داشته باشد.

Halo: Reach

یک بازی بسیار موفق در سبک اکشن اول شخص که توانست توجه بسیاری را در سطح دنیا به خود جلب کند. در این بازی در نقش شخصی به اسم " Noble Six " که عضو یک گروه برگزیده از ابرسربازان است وارد عمل می شود و باید از سرزمین خود در برابر هجوم دشمنان حفاظت کنید. بسیاری این بازی را یکی از موفقترین بازی های عرضه شده برای کنسول ایکس باکس ارزیابی می کنند این بازی توانست در روز اول انتشار خود به فروشی در حدود 200 میلیون دلار دست پیدا کند. این بازی که توسط شرکت " Bungie " طراحی و ساخته شده است در تاریخ 14 سپتامبر 2010 به بازار عرضه شد و توانست فروشی در حدود 3 میلیون 700 هزار نسخه داشته باشد.

Call of Duty 4: Modern Warfare

با کمی انحراف از بحث باید اعتراف کرد که سری بازی های ندای وظیفه در تمامی کنسولها و کامپیوترهای شخصی به یکی از موفقترین بازی در تمام دوران تبدیل شده است. اما بازی " ندای وظیفه 4 : جنگ مدرن " اولین بازی از سری " جنگ مدرن " در مجموعه ندای وظیفه است و در سبک تیراندازی اول شخص به بازار عرضه شده است. این بازی موفق که توسط شرکت مشهور " Infinity Ward " طراحی شده است و به تاریخ 5 نوامبر 2007 منتشر شد و توانست 4 میلیون و 200 هزار نسخه فروش داشته باشد.

GTA IV

سری بازی GTA از جمله معروفترین بازی های اکشن سوم شخص در جهان است که در کشور ما نیز طرفداران خاص خود را دارد. در این بازی شما می توانید تقریبا هر کاری که می خواهید در شهر انجام دهید. از سرقت اتومبیل و بانک تا آدمکشی و درگیری با پلیس تنها بخشی از کارهایی است که شما در این بازی می توانید انجام دهید. این بازی موفق که توسط شرکت " Rockstar North " طراحی و ساخته شده است در 29 آوریل 2008 به بازار عرضه شد و توانست 4 میلیون و 360 هزار نسخه فروش داشته باشد

Gears of War

این بازی اکشن سوم شخص را می توان به جرات یکی از موفق ترین بازی های عرضه شده برای کنسول ایکس باکس دانست. در این بازی شما بایستی فرماندهی گروه دلتا را به عهده بگیرید و از سیاره خود دفاع کنید. این بازی در 10 هفته اول فروش خود توانست 3 میلیون نسخه فروش کند و تبدیل به یکی از پرفروشترین بازی های سال 2006 شود. این بازی که توسط شرکت " Epic Games" طراحی و ساخته شده است در 7 نوامبر 2006 میلادی به بازار عرضه شد و توانست فروشی در حدود 5 میلیون نسخه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات() 

با آغاز طرح امداد نوروزی در اصفهان
امداد هوایی اورژانس 115 اصفهان به حالت آماده‌باش درآمد

خبرگزاری فارس: مسئول حوادث و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: با آغاز طرح امداد نوروزی در اصفهان، امداد هوایی اورژانس 115 استان از امروز به صورت ویژه آماده‌باش است.

خبرگزاری فارس: امداد هوایی اورژانس 115 اصفهان به حالت آماده‌باش درآمد

علیرضا کیخایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: طرح امداد نوروزی استان اصفهان هم‌زمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز با همکاری تمام ارگان‌های دخیل در تأمین سلامت، نجات و امنیت مسافران نوروزی آغاز و تا پایان ساعت 20 روز سه‌شنبه 15 فروردین سال 91 ادامه دارد.

وی بیان داشت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان نیز که تأمین سلامت مسافران را برعهده دارد در این مدت به تمام 103 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی، 14 اتاق فرمان و 640 نفر پرسنل فوریت‌های پزشکی خود اعلام آماده‌باش کرده است.

مسئول حوادث و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان 103 پایگاه اورژانس شامل 54 پایگاه جاده‌ای، 48 پایگاه شهری و دو موتور آمبولانس در سطح استان دارد، تصریح کرد: در مدت اجرای طرح امداد نوروزی تمام پایگاه‌های جاده‌ای این مرکز در زمان اوج ترافیک جاده‌ای از ساعت هشت صبح الی 12 ظهر و بعد از ظهرها از ساعت 16 الی 20 در حاشیه‌ جاده‌ها مستقر می‌شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد امنیت خاطر برای مسافران و افزایش سرعت عمل در امدادرسانی به حادثه‌ دیدگان عنوان کرد و بیان داشت: پایگاه‌های شهری شهرستان اصفهان نیز در محل‌ فرودگاه‌، ایستگاه راه‌آهن، پایانه‌های مسافربری و میادین اصلی شهرستان شامل پارک‌های قلمستان و غدیر، میدان استقلال، باغ پرندگان و کوه صفه مستقر می‌شوند.

کیخایی ادامه داد: چهار ایستگاه سلامت نیز در محل‌های عوارضی اصفهان ـ کاشان، پلیس‌راه سه‌راه مبارکه، پلیس‌راه دامنه‌ فریدن و پارک قلمستان برپا شده است.

وی گفت: با آغاز طرح امداد نوروزی در اصفهان، 103 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی و 640 پرسنل فوریت پزشکی استان اصفهان در روزهای نوروز 91 به صورت ویژه آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه امداد هوایی اورژانس 115 استان نیز از امروز به صورت ویژه آماده‌باش است، افزود: تهیه و توزیع پمفلت‌های آموزشی ویژه‌ مسافران نوروزی، نظارت ویژه‌ ناظران استان، اعلام آماده‌باش ویژه به اتاق‌های فرمان فوریت‌های پزشکی و پایگاه‌های مرکزی شهرستان‌ها به منظور ارائه‌ خدمات مطلوب و پاسخ‌دهی مناسب به امدادخواهان، تهیه‌ داروهای مورد نیاز و آب برای پایگاه‌های جاده‌ای و نصب بنر و پرچم تبلیغاتی در کنار تمام پایگاه‌ها از دیگر اقدامات مرکز فوریت‌های پزشکی در طرح امداد نوروزی سال 91 است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

نظرات() 

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان:
نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری در لرستان برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از برپایی نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری به مناسبت فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی در استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری در لرستان برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، عباس گودرزی در روزهای پایانی سال و برپایی این نمایشگاه‌ها گفت: آشنایی بیشتر مسافران نوروزی با جاذبه‌های گردشگری یکی از اهداف اصلی این اداره‌کل برای برپایی این نمایشگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: به مناسبت ایام نوروز امسال برای نخستین‌ بار مسافران نوروزی با ظرفیت‌های گردشگری استان لرستان آشنا می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: به همین منظور این نمایشگاه‌ها در مبادی ورودی استان از جمله شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، ازنا و ورودی قلعه فلک‌الافلاک دایر می‌شود تا جاذبه‌های گردشگری استان لرستان به خوبی به مسافران نوروزی معرفی شود.

گودرزی افزود: استان لرستان دارای جاذبه‌ها و پتانسیل‌های ویژه‌ای از نظر گردشگری است، به همین دلیل باید با برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها، مسافران نوروزی را با این جاذبه‌ها بیشتر آشنا کرد تا بتوان هر ساله تعداد گردشگران به استان را افزایش داد.

انتهای پیام/س30/ط4000

نظرات() 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد
حضور 38 پایگاه جمعیت هلال احمر در جاده‌های زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 38 پایگاه ثابت، سیار و موقت استان زنجان در قالب نیروهای امداد و نجات و جوانان هلال احمر آماده خدمات رسانی به مردم در جاده‌های استان هستند.

خبرگزاری فارس: حضور 38 پایگاه جمعیت هلال احمر در جاده‌های زنجان

حسین عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: همه نیروهای امداد نجات و سازمان جوانان هلال احمر استان زنجان در آمادگی کامل برای امداد‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور یک هزار و 250 پایگاه ثابت، سیار و موقت در جاده‌های کشور مستقر هستند، تصریح کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر آماده امداد رسانی به 4 هزار حادثه احتمالی در کشور هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه 125 هزار نفر در کل کشور از نیروهای امداد و نجات حضور دارند، خاطرنشان کرد: 19 پایگاه ثابت، سیار و موقت استان زنجان در قالب نیروهای امداد و نجات آماده خدمات رسانی به مردم در جاده‌های استان هستند.

وی با بیان اینکه 150 نفر از نیروهای امداد و نجات و پرسنل در این پایگاه‌ها حضور دارند، خاطرنشان کرد: در کنار 19 آمبولانس در نظر گرفته شده برای امداد رسانی به آسیب دیدگان، 12 خودوری ست نیز در این ایام در جاده‌های استان حضور دارند.

عزیزی با اشاره به افزایش 50 درصدی امکانات، تجهیزات و منابع انسانی جمعیت هلال احمر استان زنجان نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: 13 گروه راهنمای امدادی و شش خیمه نماز از سوی این جمعیت در جاده‌های استان در نظر گرفته شده است.

وی از حضور 19 گروه جوانان جمعیت هلال احمر در جاده‌های استان خبر داد  و گفت: گروه‌های امداد و نجات به صورت شبانه‌روزی و گروه‌های جوانان از ساعت هشت صبح تا هشت شب آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه مردم می‌توانند با شماره 147 امداد و نجات در صورت مواجه به حادثه تماس حاصل کنند، یادآور شد: شماره‌های 7272521 و 7273400 و 3222784 برای خدمات‌رسانی مطلوب به همشهریان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از 24 اسفندماه سال جاری آغاز شده است، افزود: همه نیروها تا 14 فروردین ماه سال آینده در جاده‌های استان آماده خدمات‌رسانی به مسافران هستند.

عزیزی از سرکشی به همه پایگاه‌های استان خبر داد و گفت: همه امکانات برای کمک‌رسانی به مسافران در نظر گرفته شده و همه پایگاه‌های امداد و نجات برای خدمات‌رسانی به مردم درآماده باش کامل هستند.

انتهای پیام/س20

نظرات() 

امام جمعه بهار:
نماز جمعه در استحکام بنیان‌های نظام مؤثر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار گفت: نماز جمعه در استحکام بنیان‌های نظام بسیار مؤثر است.

خبرگزاری فارس: نماز جمعه در استحکام بنیان‌های نظام مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عظیمی‌زاده بعد از ظهر امروز در گردهمایی اعضای ستاد نماز جمعه شهر بهار اظهار کرد: اعضای ستاد نماز جمعه بهترین، عالی‌ترین و معنوی‌ترین کار را که خدمت به نماز جمعه است را برای رضایت خداوند انجام می‌دهند که این که این مهم توفیق بزرگی است که اعضای این ستاد باید شاکر باشند.

وی گفت: نماز جمعه در استحکام بنیان‌های نظام بسیار مؤثر بوده و بیشتر توطئه‌های دشمنان در همین سنگر عبادی، سیاسی خنثی شده است.

امام جمعه بهار تصریح کرد: اعضای ستاد انسان‌های آگاه و بابصیرتی هستند که باید تلاش کنیم این بصیرت به کل جامعه منتقل شود و حضور جوانان در نماز جمعه پررنگ‌تر شده که باید اعضای ستاد از تفکرات جوانان در امور بهره‌برداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده باید کارهای ستاد بیشتر فرهنگی باشد تا بتوانیم جوانان را جذب کنیم چرا که دشمن جوانان ما را هدف قرار داده که در این سنگر می‌توانیم با حفظ آنان توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

عظیمی‌زاده ابراز کرد: تنها مصلای شهر بهار که محل برگزاری نماز جمعه و بسیاری از مراسم‌های عمومی است در شأن مردم بهار نیست و برای تکمیل مصلی یک میلیارد تومان اعتبار لازم است که مسئولان باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در پایان به اعضای ستاد اهدا و از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام/ی30

 

نظرات() 

معرفی چند جاذبه گردشگری استان اصفهان
زیبایی غار دو دهانه کلهرود چشم‌ها را خیره می‌کند

خبرگزاری فارس: غار دو دهانه کلهرود یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان استان اصفهان است که زیبایی چشم‌نواز آن چشم گردشگران داخلی و خارجی را خیره کرده است.

خبرگزاری فارس: زیبایی غار دو دهانه کلهرود چشم‌ها را خیره می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این غار حدود 30 کیلومتری شمال مورچه‌خورت در جاده قدیم کاشان و در فاصله 110 کیلومتری اصفهان قرار دارد.

این غار در میان دره کم عمق و در ارتفاع 2 هزار و 340 متری از سطح دریا و در مجاورت کوهی نزدیک امام‌زاده روستای کلهرود واقع شده و به همین دلیل به این اسم نام‌گذاری شده است.

شهرت این غار طبیعی که یکی از غارهای غیرآهکی معروف استان اصفهان است بیشتر به خاطر گلی بودن آن است و به نظر مى‏رسد این غار در اثر نفوذ آب رودخانه در زمانى که بستر آن 50 متر بالاتر از مسیر امروزیش بود، زایش یافته باشد.

در این غار در گذشته غار سنگ‌های زیبایی وجود داشته اما به دلیل ورود افراد و دسترسی به غارسنگ‌ها، غار سنگ‌ها از بین رفته‌اند و فقط در دهلیزهایی که ورود سخت است غارسنگ‌هایی وجود دارد که به شکل گل کلمی و چکیده‌های مخروطی و دانه انگوری است.

طول این غار یک هزار و 200 متر و عمق آن 50 متر است و در گذشته در یکی از تالارهای این غار آب وجود داشته که در حال حاضر خشک شده است.

پس از ورود به داخل غار برای رسیدن به داخل اولین تالار باید از شیب تندی به مسافت حدود 60 متر پایین رفت که در برخی از بخش‌ها به صورت پرتگاه در می‌آید اما بدون تجهیزات هم می‌توان پایین رفت.

ورودى غار دالان‌مانند و داراى سقفى کوتاه است که حداکثر پهناى آن 20 متر و حداقل آن چهار متر است که با شیبى تند که در برخى از بخش‏ها حالت پرتگاه پیدا مى‏کند ادامه یافته و پس از طى حدود 60 متر به تالار کوچکى مى‏رسد. تالار کوچک بیضى شکل بوده و ابعادى حدود 30 در 40 متر دارد و بلنداى آن به حدود شش متر مى‏رسد.

تالار کوچک با دالانى کوتاه به تالارى بزرگ یا وسیع‏ترین فضاى غار متصل می‌شود، این تالار از تالار قبلى کمى بزرگ‏تر بوده و ابعادى در حدود ۳۰ متر در ۵۰ متر دارد، این تالار از پدیده‏هاى زیبا و کم‏نظیر این غار به حساب مى‏آید، سقف و دیوارهاى این بخش پوشیده از غار سنگ‏هاى گل‏کلمى و کف آن پوشیده از چکیده‏هاى مخروطى دانه انگورى است.

سمت راست این تالار بازدیدکنندگان را به انتهاى غار که فضایى گرد با سقفى کوتاه دارد مى‏برد. در مرکز این تالار میدانکى قرار دارد که وسعت آن حدود 60 متر مربع و در مرکز آن چاله‏اى کنده شده که گویا محل برافروختن آتش بوده است و نزدیک تنها چاه موجود در غار است، که دهانه آن حدود دو متر و ژرفایى حدود پنج متر دارد. این محل احتمالاً قرارگاه افرادى بوده که در کوتاه مدت در آن مسکن مى‏گرفته‏اند زیرا گذران زندگى در بلندمدت و افروختن آتش در اعماق غارها به علت دود حاصل از سوختن آتش امرى محال است.

براى مطالعه زندگى انسان‏هاى غارنشین تنها باید بخش‏هاى ابتدایى غارها را مورد مطالعه قرار داد حتى اگر آثارى از این نوع زندگى در اعماق غارها یافت شود. از سمت راست این تالار دو دهلیز جدا مى‏شود که یکى به اعماق غار رفته و کور مى‏شود و دهلیز آب‏رو است و دیگرى با شیبى تند و چاه مانند به سوى دهانه غار رفته و ورودى دوم یا چاه مانند غار را تشکیل مى‏دهد. مجموعه کلیه دهلیزهاى قابل عبور و تالارها و دالان‏هاى غار درازایى در حدود یک‌ هزار و 200 متر دارد. ژرف‏ترین بخش غار انتهاى چاه و تالار بزرگ حدود یک هزار و 400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. ژرفاى دهانه غار تا پست‏ترین نقطه آن حدود 50 متر است.

تاکنون در این غار هیچ حیوانی مشاهده نشده است و نکته قابل تأمل این است که برای کاوش در کل غار بهتر است از تجهیزات کامل استفاده شود.

*‌ اهالی روستای کلهرود از طایفه بنی‌اسد بوده‌اند

نقل شده است اهالی این روستا از طایفه بنی‌اسد بوده‌اند که در واقعه کربلا حضرت زین‌العابدین (ع) برای جمع‌آوری اجساد همکاری داشته‌اند و سپس به امر آن حضرت راهی ایران می‌شوند و در حوالی کلهرود فعلی ساکن می‌شوند. این منطقه خوش آب و هوا است و رودخانه‌ای از وسط آن عبور می‌کند و چون آن طایفه در یک طرف رودخانه ساکن می‌شوند، در طرف دیگر افراد دیگری از سه و سایر نقاط سکونت می‌گزینند که به کلهرود مشهور می‌شود. تا قبل از سال 75 از توابع نطنز بوده و از سال 73 به بخش برخوار الحاق می‌شود. کلهرود از چهار محله تشکیل شده که امروزه تقریباً بهم وصل شده‌اند. کلهرود دارای دو حمام است که توسط ذغال سنگ و نفت گرم می‌شود.

*‌ چاه "وزمه" جاذبه دیگر کلهرود

به فاصله دو ساعت از غار کلهرود و در سمت شمال غرب آن چاهى آهکى، اسید ساخته قرار دارد به نام چاه «وزمه» این چاه به وسیله مشهدى رمضان مقنى روستا، مورد کاوش قرار گرفته است. چاه استوانه‏اى شکل بوده و قطرى برابر سه متر و ژرفایى برابر 16 متر دارد و زیستگاه کبوتران است. براى یافتن دهانه آن باید از بلد محلى استفاده کرد، چکنده چندانى در غار وجود ندارد و بیشترین غارسنگ آن چکیده‌هایى مخروطى است که سطح آن‏ها همانند خوشه انگور است که مانند چکیده‏هاى تالار دوم غار «رودافشان» است.

گزارش فارس حاکی است برای یافتن این غار باید از شهر مورچه‌خورت دو کیلومتر به سمت تهران حرکت کرده در کنار پمپ بنزین مورچه‌خورت وارد جاده نطنز شد و پس از پیمودن 7.34 کیلومتر به ابتدای جاده کلهرود رسیده و با پشت سر گذاشتن 27 کیلومتر به روستای کلهرود وارد می‌شویم. غار کلهرود در کوه مجاور امام‌زاده کلهرود در 1.6 کیلومتری روستا واقع شده است.

انتهای پیام/ح10

نظرات() 

فرمانده سپاه ناحیه بهار:
300 نفر از بسیج محلات به مناطق عملیاتی اعزام شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: 300 نفر از بسیج محلات خواهران و برادران در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

خبرگزاری فارس: 300 نفر از بسیج محلات به مناطق عملیاتی اعزام شدند

 مجتبی حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بهار اظهار کرد: 300 نفر از بسیج محلات خواهران و برادران در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی گفت: این کاروان به مدت چهار روز از اروندکنار، شلمچه، هویزه، دهلاویه، طلاییه و فتح‌المبین بازدید می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بهار ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون شش کاروان با حضور یک هزار و 600 نفر از شهرستان بهار با هدف آشنایی جوانان با رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان دفاع مقدس، آشنایی با شرایط دوران دفاع مقدس، مقاومت ملت در برابر دشمنان در مناطق مختلف به این مناطق اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/ی30

 

نظرات() 

استاندار آذربایجان‌شرقی:
موضوع انتقال پادگان ارتش و زندان تبریز به خارج شهر نگاه منفعت‌طلبانه به مسائل است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: موضوع انتقال پادگان ارتش و زندان تبریز به خارج شهر، نمونه‌ای از نگاه بخشی و منفعت‌طلبانه به مسائل است که موجب شده این مشکل سال‌ها لاینحل باقی بماند.

خبرگزاری فارس: موضوع انتقال پادگان ارتش و زندان تبریز به خارج شهر نگاه منفعت‌طلبانه به مسائل است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه مسکن به ویژه اجرای طرح مسکن مهر اظهار کرد: مشابه این اقدام باید در بخش کشاورزی نیز صورت گیرد که البته این امر با ساختار بوروکراتیک مجموعه جهادکشاورزی میسر نیست و یک حرکت انقلابی را می‌طلبد.

بیگی خاطرنشان کرد: در فراهم کردن زیرساخت‌های کشاورزی و ذخیره منابع آبی کارهای زیادی صورت گرفته و دستگاه‌ها باید با جدیت بیشتری در این موضوع ورود پیدا کنند.

وی با قدردانی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به علت تلاش برای آسایش و رفاه و امنیت مردم، به برگزاری 20 جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سال 90 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نتیجه این جلسات که در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده حرکت جامع و اثرگذاری در روند پیشرفت طرح‌ها بوده و دلگرمی و امیدواری مردم از این موضوع، ملموس است.

وی با تاکید بر توزیع منابع و اعتبارات برای پیشرفت پروژه‌های استانی تصریح کرد: روسای کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها توجه کنند که به اندازه داشته‌ها و امکانات خود پروژه‌های جدید را آغاز کنند تا اجرای پروژه‌ها به نحوی مدیریت شود که در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همچنین با تاکید بر جامع نگری و پرهیز از بخشی‌نگری افزود: موضوع انتقال پادگان ارتش و زندان تبریز به خارج شهر، نمونه‌ای از نگاه بخشی و منفعت‌طلبانه به مسائل است که موجب شده این مشکل سال‌ها لاینحل باقی بماند.

وی گفت: این دو مکان، فرصت خوبی برای مردم تبریز به شمار می‌‌روند که با نگاه بخشی مدیریت این دو مجموعه امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

بیگی با تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های نظارتی خاطرنشان کرد: هر دستگاهی خود را مصون از نظارت بداند موجب مشکلات عدیده‌ای خواهد شد که سلامت آن دستگاه را زیرسئوال می‌برد. 

انتهای پیام/ح30

نظرات() 
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو